Nu kommer der reklamer på Facebook Messenger
Facebook annoncerer tirsdag, at der vil blive vist reklamer i den populære Messenger-app. Indtil nu har app’en været et reklamefrit område. Den tid er nu slut.
Slut med reklamefrit område
Facebook annoncerer tirsdag, at der vil blive vist reklamer i den populære Messenger-app. Du kender muligvis selv til Messenger-app’en. Den lille blå taleboble, der hurtigt og nemt lader dig sende beskeder, billeder og videoer til dine Facebook-venner. Indtil nu har app’en været et reklamefrit område. Den tid er nu slut.
Inden for de kommende uger, skal brugere af Messenger-app’en således at til vende sig til, at se på reklamer når de tjekker, hvad vennerne har skrevet.
Meningsfuldt værktøj for virksomhederne
Det nye reklameinitiativ fra Facebook bliver annonceret på kæmpevirksomhedens egen hjemmeside. Initiativet kommer efter, at Facebook har haft en kort testperiode med reklamer i Messenger i Thailand og Australien. Nu er Facebook så klar til at forlade testbanen og tage deres tiltag ud i den virkelige verden.
Hos Facebook mener man, at reklamer i Messenger, kommer til at være til stor gavn for virksomheder. Der er nemlig tale om en unik mulighed for markedsføring. Med det nye reklameinitiativ siger Facebook at ”en virksomhed af enhver størrelse får et nyt værktøj til at skabe meningsfulde forbindelse med kunder”.
(https://www.facebook.com/business/news/messenger-ads-are-going-global)
Messenger har mere end 1,2 milliarder brugere om måneden. Med en så stor brugerflade kan initiativet blive et sandt guldæg for Facebook. Men det er ikke kun Facebook, der kan ende med at tjene godt på de nye reklamer. Michiel Tops, der er afdelingsleder i den australske afdeling af virksomheden Davis Jones, har brugt messenger-reklamerne i testperioden. Han ser klare fordele ved det nye tiltag.
”Messenger-reklamer har været et kraftigt supplement til vores digitale reklamekampagner, som hjælper os med at nå vores kunder, der hvor de allerede er aktive og engagerede”, siger Michiel Tops på Facebooks hjemmeside.
Målrettede reklamer
Som det ser ud på nuværende tidspunkt, kommer reklamerne til at ligge i hovedmenuen på Messenger. De popper altså ikke op, og forstyrrer den samtale som brugeren fører.
Ifølge Business Insider (http://nordic.businessinsider.com/facebook-messenger-ads-2017-7) starter det nye initiativ langsomt. Messenger-reklamerne vil begynde hos en lille procent af brugere verden over i løbet af de kommende uger. Virksomheder vil kunne købe adgang målrettede Messenger-reklamer. De nye reklamer ligner altså dem, virksomheder allerede kan købe til brugeres Facebook newsfeed og til Instagram. Reklamerne i Messenger-app’en er såkaldte målrettede reklamer. Det vil sige, at Facebook bruger de oplysninger, de har lageret om deres brugere, til at præsentere de reklamer for dem, som matcher bedst.
Der er altså tale om en unik mulighed for virksomheder for at kunne nå den målgruppe de ønsker.
Initiativet kommer på et godt tidspunkt
Det nye reklameinitiativ kommer på et godt tidspunkt for Facebook. I slutningen af sidste år dykkede kæmpevirksomhedens markedsværdi med 8 procent. Det skete efter Facebook fortalte investorer, at omsætningen ville bremse en smule. Virksomheden måtte nemlig erkende, at den havde nået grænsen for, hvor mange reklamer man kunne putte ind i folks newsfeed. Det laver reklamerne i Messenger om på.
Med de nye reklamer forventer Facebook, at omsætningen vil stige igen.
Kategorier
- Alternativ behandling
- Børn og unge
- Bureauer
- Bygge og anlæg
- Byggemarked og VVS
- Elektronik
- Erhverv
- Familien
- Forbund og organisationer
- Handel
- Hårde hvidevarer
- Hus og Have
- Isenkram
- Kunst
- Maling
- Marketing
- Møbler og indretning
- Optik
- Passion og hobby
- Polterabend og events
- Sikkerhedsudstyr
- Skønhedsprodukter
- Smykker og ure
- Sport
- Sundhed
- Teambuilding
- Tøj og accessories
- Tøj og mode
- Vil du fremleje din bolig? Dette skal din fremlejekontrakt indeholde
- Vin, kaffe og andet